اپال

اپال سنگ ماه مهر یک سنگ قیمتی با ارزش است که برای افراد متولد مهر ماه محبوب است. در این مقاله اطلاعات مهمی در مورد سنگ اپال ارائه می‌شود.اپال یک کلمه زیبا با معنای زیبا – روشنایی، درخشندگی، زرق و برق و رنگین کمانی است.هیچ راه دیگری برای توصیف بازی خیره کننده رنگها در این سنگ وجود ندارد، قرمزی شعله ور که در پس زمینه شیری میدرخشد، آبی متالیک که در تاریکی گویی می رقصد، سبزهای نئونی که به این طرف و آن طرف تکان میخورند.

سنگ اپال

اپال، سنگ تاریخی

تعداد بسیار کمی از سنگ های قیمتی زینت بخش انسانها از ابتدای تاریخ بوده اند، اما اپال در کنار الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، زمرد و مروارید یکی از سنگهای قیمتی تاریخی بوده است. هنگام چرخاندن یا تکان دادن سنگ قیمتی پدیده ای به نام بازی رنگ، اپال مانند رنگی کمان میدرخشد. این سنگ‌های قیمتی اغلب تا ۲۰ درصد آب هستند و از کره‌های ریز سیلیس و اکسیژن تشکیل شده‌اند که در شکاف‌های سنگ‌ها یا لایه‌های خاک رس یا حتی درون فسیل‌ها تشکیل شده‌اند.

همچنین بسیاری از افراد آن را زیباترین و هیجان انگیزترین سنگ قیمتی می دانند. دلیل این امر بازی اسرارآمیز رنگهاست که هنگام حرکت سنگ به نمایش در می آید. درخشندگی و تنوع رنگ های مختلف موجود در این پدیده باعث شده تا اپال گوهر قابل توجهی باشد.

رنگین کمان اپال

توصیف رنگ اپال کار ساده ای نیست. عقیق ها دارای تمام رنگ های رنگین کمان هستند، اما به ندرت دارای الگوی منظمی مانند رنگین کمان هستند، بیشتر شبیه یک نقاشی با استفاده از درخشان ترین رنگ ها هستند.

انواع اپال

اپالها (به طور کلی) به دو نوع گرانبها و معمولی تقسیم می‌شوند، عقیق‌های گرانبها به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند و سه نوع اصلی عبارتند از اپالهای سفید (رایج‌ترین نوع اپال گرانبها)، اپالهای سیاه واپالهای آتشین که عموماً به رنگ زرد روشن، نارنجی یا قرمز هستند.

اپال سنگ مهر ماه

اپال سیاه سنگ ماه مهر

 

نحوه تشکیل رنگ اوپال چگونه است؟

رنگ اوپال دارای دو قسمت است، رنگ زمینه سنگ قیمتی که (مثل اکثر سنگ های قیمتی) توسط ناخالصی های درون ساختار سیلیسی سنگ ایجاد می شود.
و بازی رنگ که توسط ساختار سیلیسی ایجاد می شود. اوپال ها از میلیون ها کره ی ریز سیلیس سخت (یک جعبه توپ پینگ پنگ اما در اندازه های مختلف را تصور کنید) که روی هم انباشته شده؛ تشکیل شده است. نور به کره ها برخورد می کند و در زوایای مختلف و در جهات مختلف منعکس می شود و انعکاس، نور خیره کننده ای را ایجاد می کند که به اپال ها ظاهر منحصر به فردی را می بخشد.

کمیاب ترین اپال

قرمز کمیاب ترین و پرطرفدارترین رنگ اپال است، بنابراین بیشترین ارزش را دارد. این به این دلیل است که هر چه کره‌های درون اپال بزرگ‌تر باشند، رنگ قرمز بیشتر دیده می‌شود و کره‌های بزرگ‌تر کمتر دیده می‌شوند. قرمز و نارنجی کمیاب‌ترین و گران‌ترین و سبز و آبی بیشتر در دسترس هستند. رنگ قرمز در پس زمینه سیاه منحصر به فردترین حالت اپال است.

اپال و نحوه ارزش گذاری

برخی از معادن سنگهای اپال دارای کمیته ای هستند که هر هفته گرد هم می آیند تا اپال های معادن را ارزش گذاری کنند. چندین کارشناس باتجربه به صورت جداگانه جواهرات پیشنهادی را در هر قیراط انتخاب و قیمت گذاری می کنند. سپس میانگین آنها محاسبه می شود و یک رقم متوسط انتخاب می شود.حتی در بین ارزیاب های با تجربه از فردی به فرد دیگر تفاوت بسیار قابل توجه است و این موضوع نشان می دهد که ارزش گذاری اپال چقدر دشوار است.

الگوهای اپال

اپال ها علاوه بر رنگ های خیره کننده، دارای نقش و نگار نیز هستند. البته هیچ دو اپالی الگوی یکسانی ندارند.

محبوب‌ترین الگوی اپال، هارلکین نام دارد، بخش‌های رنگی بزرگ که در آن هر بخش رنگ تقریباً به یک اندازه و شکل است، مانند موزاییک یا شطرنجی. الگوی هارلکین واقعی بسیار نادر و مورد توجه است.

رنگ اپال سفید

اوپال یک سنگ قیمتی جذاب است. اوپال‌ها عبارتند از: اوپال Koroit،  Yowah،اپال دندریتیک، اوپال Hyalite.طیف وسیعی از رنگ ها، اندازه ها، الگوها و طرح های طبیعی وجود دارد.

اپال سفید در سایت آنلاین تک طلا موجود است و شما می توانید انواع اپال سفید را سفارش دهید:

جواهرات یا سنگ قیمتی اپال در مجموعه تک طلا:

 

شفافیت اپال

میزان شفافیت و عدم وجود لکه های درونی در یک سنگ معیار شفافیت آن است و معمولاً هر چه سنگ شفاف تر باشد ارزش بیشتری دارد. البته استثناهایی وجود دارد اما این یک قانون کلی است. البته اوپال کمی با این قوانین متفاوت است. اپال ها سنگ های خاصی هستند. نمونه هایی از سنگ های اپال در سایت تک طلا موجود است.

رطوبت اپال

اوپال ها سنگ های قیمتی بسیار مرطوبی هستند، برخی از نمونه ها می توانند به اندازه ۲۰٪ آب باشند!

اگر عقیق در زیر نور خورشید یا شرایط بسیار خشک باقی بماند، این رطوبت می‌تواند تبخیر شود و شبکه‌ای از شکاف‌ها در سنگ باقی بماند.

اپال نماد چیست؟

اوپال سنگی است که با میل، شهوت و اغوا، رهایی و الهام بخشی عشق همراه است. اپال یک سنگ قیمتی برای کمک به جذب یک شریک ایده آل و افزایش جذابیت است. اپال سنگ ماه مهر است.

اپال سنگ متولدین مهرماه

اپال سنگ متولدین مهرماه

 

 

چاکراها و اثر سنگ اپال

رنگ عامل مهمی در قدرت معنوی یک سنگ قیمتی است و اطلاعات ثبت شده نشان میدهد  که آنها تأثیر گسترده ای بر سلامت روحی و جسمی شما دارند.
چاکراها مراکز انرژی در بدن شما هستند که به آنها چی یا پرانا نیز گفته می شود. هفت چاکرا در سرتاسر بدن وجود دارد که هر کدام بر وضعیت فیزیکی، عاطفی یا روانی خاصی تأثیر می‌گذارند و هر کدام یک رنگ مرتبط دارند. هفت چاکرا به شرح زیر است، تاج با رنگ بنفش، چشم سوم (نیلی)، گلو (آبی)، قلب (سبز)، شبکه خورشیدی (زرد)، مقدس (نارنجی) و ریشه (قرمز)  است. رنگی که در سنگ  قیمتی اپال شما غالب است، تعیین می کند که روی کدام چاکرا بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

اوپال آتشین

اوپال‌های آتشین مانند تأثیری که بر چاکراها با رنگ دارد، با دیگر قدرت‌های معنوی‌اش هم همین‌طور است، برای مثال، اپال‌های آتش احساسات را بیدار می‌کنند، تغییرات را تسهیل می‌کنند، پیشرفت را افزایش می‌کنند و به کسانی که می‌خواهند اثری از خود در جهان بگذارند کمک می‌کنند. اوپال آرام‌بخش‌، تسکین‌دهنده و پاک‌کننده‌ی ذهن است و به ایجاد فضایی آرام برای کودکان و مادران کمک می‌کنند.

اپال اتشین در مجموعه تک طلا قابل دسترس است. برای خرید سنگ اپال به سایت تک طلا مراجعه نمایید.

جواهرات یا سنگ قیمتی اپال در مجموعه تک طلا:

 

 

اپال سنگ تولد چه ماهی است؟

اپال سنگ ماه مهر است.

اپال سنگ معنوی

بنابراین می‌توانیم ببینیم که هر نوع از انواع بی‌شمار اپال تأثیرات متفاوتی خواهد داشت. اوپال به عنوان یک سنگ معنوی خود باوری را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود برسید. اصالت و خلاقیت را تحریک می کند و علاقه به هنر را افزایش میدهد. این سنگ کارما است – تعادل، عدالت و هماهنگی را به ما می آموزد. توصیه میشود متولدین مهرماه از این سنگ استفاده کنند.

مزایای سلامتی اپال

اپال از دیرباز با سلامت چشم ها مرتبط بوده است. اپال می تواند به تنظیم انسولین در بدن و سم زدایی و بازسازی کبد کمک کند. به زایمان و PMS کمک می کند و مثانه، کلیه ها و غدد لنفاوی را تحریک می کند. تنش عضلانی و درد در ناحیه کمر و شکم را کاهش دهد.  افرادی که از اضطراب یا حملات پانیک رنج می برند.

باید یک سنگ قیمتی اپال را در مورد خود نگه دارند و به همین ترتیب اوپال ها یک سنگ مراقبه هستند، قبل از مدیتیشن ذهن را آرام و متمرکز می کنند.

برای یافتن یک سنگ قیمتی که بر روی سلامتی شما تاثیرگذار باشد میتوانید به سایت تک طلا مراجعه نمایید و محصولات جواهر با سنگ اپال را مشاهده نمایید.