در این مقاله شما با جواهرات مناسب برای آقایان آشنا می شوید. این جواهرات شامل سنگ‌های قیمتی و طرح‌هایی است که  آقایان می‌پوشند.جواهرات در گذشته مطابق با زنان طراحی می شدند، اما در قرن بیستم تغییر کرد! اکنون جواهرات مناسب اقایان یک دسته بندی جداگانه ای در دنیای جوهرات را به خود اختصاص داده است.

 

جوارات مناسب برای آقایان

 

 

لیست موضوعات مقاله

جواهرات مناسب برای آقایان

جواهرات مناسب برای آقایان به عنوان هدیه‌ای منحصر به فرد و زیبا برای قدر دانی در روز پدر، سالگرد تولد و مناسبت‌های دیگر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند. در این مقاله با جواهرات مردانه و انتخاب هدیه برای آقایان آشنا خواهید شد.

 

انگشتر عقیق سبز پلاتین مردان انگشتر عقیق مردانه

انگشتر عقیق سبز پلاتین مردانه

 

تاریخچه جواهرات مناسب برای آقایان

مردان ده ها هزار سال است که چه به عنوان نمایش ثروت، یک نماد قدرت یا وفاداری، یک مراسم مذهبی یا صرفاً به این دلیل که ظاهر خوبی دارند، از سنگ های قیمتی استفاده می کنند.

اواخر قرن بیستم زمانی بود که اکثر مردان در دنیای غرب یکسان لباس می پوشیدند، اما مد تغییر کرده است.امروزه به نظر می رسد می توانید آنچه را که دوست دارید بپوشید و این شامل جواهرات رنگارنگ فوق العاده است.

انتخاب رنگ و سبک سنگ‌های قیمتی برای مردان سلیقه‌ای است، اما رنگ‌های تیره جذاب، سایز بزرگ سنگ و برش‌های کابوشن محبوب‌ترین آنها هستند.

ما فهرستی از بهترین جواهرات مردانه با سنگ‌های قیمتی برای مردان ارائه کرده‌ایم.

 

 

سنگ قیمتی رنگی مناسب برای جواهرات آقایان

بهترین انتخاب برای مردان (و برای زنان) در جهان امروز بدون شک سنگ های رنگی قیمتی هستند. آنها در همه رنگ ها هستند  اما برای آقایان به شدت یک آبی تیره کلاسیک و یا سبز را توصیه می کنیم.

 

گوشواره مردانه با سنگ رنگی جواهر مناسب برای اقا، گوشواره مردانه

گوشواره مردانه با سنگ رنگی

یاقوت کبود اصل

سنگ یاقوت کبود
رنگ آبی
حالت ایده آل برای مردان:انگشتر طلا مردانه
خواص سنگ یاقوت کبود: قدرت معنوی، عقل و اقبال خوب
سنگ تولد شهریور

سنگ یاقوت

سنگ قیمتی یاقوت سرخ توسط قدرتمندترین حاکمانی که در میدان های جنگ می جنگیدند یا در راهروهای قدرت قدم می زدند پوشیده شده است.

سنگ یاقوت سرخ

رنگ قرمز
حالت ایده آل برای مردان :انگشتر جواهر و دکمه سر دست
خواص سنگ یاقوت سرخ: حفاظت از قدرت معنوی و اشتیاق
سنگ تولد تیر

دکمه سر دست طلا با نگین یاقوت سرخ جواهر مناسب برای مردان، دکمه سر دست طلا

دکمه سر دست طلا با نگین یاقوت سرخ

تورمالین سیاه (سنگ سیاه قیمتی مردانه)

مردان می توانند هر رنگی را که دوست دارند بپوشند، اما به نظر می رسد رنگ های تیره تر محبوب تر هستند. یک سنگ سیاه قیمتی مردانه بادوام و در عین حال مقرون به صرفه که در اشکال، برش ها و اندازه های بسیار متنوعی وجود دارد. سنگ تورمالین سیاه است.اکثر معادن اسن سنگ در ولایت نورستان افغانستان قرار دارد.

سنگ تورمالین سیاه

رنگ سیاه
جواهرات ایده آل:انگشتر مردانه/ دکمه سر دست / آویز / گردنبند / دستبند
خواص سنگ تورمالین: حفاظت از قدرت معنوی و مثبت اندیشی
سنگ تولد مهر

گارنت قرمز-نارنجی

یکی دیگر از سنگ های قیمتی با سابقه ای غنی از پوشیدن افراد عالی و قدرتمند، گارنت است. این سنگ در رنگ‌های زیادی موجود است، اما رنگ‌های قرمز گارنت و گارنت نارنجی سوخته جزو سنگ های قیمتی هستند.

گارنت
رنگ قرمز تیره / نارنجی
جواهر ایده آل: انگشتر/آویز
خواص سنگ گارنت: نیروی معنوی انرژی و قدرت
سنگ تولد دی

سنگ فیروزه

فیروزه سنگی است که تصاویری از بیابان ها، کوه ها و زندگی در فضای باز را تداعی می کند. آزتک ها، آپاچی ها و مصریان باستان به دلیل خواص سنگ فیروزه همگی به این سنگ قیمتی آبی احترام می گذاشتند و آن را یک سنگ خوش یمن و پر برکت می دانستند.

سنگ فیروزه اصل
رنگ آبی-سبز
جواهر مردانه: انگشتر فیروزه مردانه  / آویز / مهره / دستبند فیروزه اصل / گردنبند فیروزه
خواص سنگ فیروزه: قدرت معنوی شانس و خرد
سنگ تولد دی

سنگ چشم ببر

یک سنگ قیمتی کلاسیک برای مردان، سنگ چشم ببر است، قهوه‌ای رنگارنگ غنی با رگه‌های طلایی یا نارنجی که مردانگی و جذابیت را به ارمغان می آورد. اشکال بزرگ و طرح‌های جالب توجه آن در ساخت جواهرات مناسب برای آقایان کاربرد فراوانی دارد.

سنگ قیمتی چشم ببر

رنگ قهوه ای عسلی
جواهرمردانه: انگشتر  / آویز / مهره / دستبند / گردنبند
خواص سنگ چشم ببر: قدرت معنوی شجاعت و خلاقیت
سنگ ماه تولد (تمام ماه های سال)

سنگ گارنت ساوریت

اگر رنگ سبز تیره رنگ مورد علاقه ی شماست،ممکن است است که به سراغ یک سنگ قیمتی زمردی کلاسیک بروید، اما آیا می‌توانیم  ستگ ساورایت گارنت (Tsavorite) را به عنوان انتخاب بهتری پیشنهاد کنیم؟ اگرچه زمرد در مقیاس سختی بالاتر است، اما اغلب دارای اجزایی است که احتمال شکستن آن را بیشتر از سنگ گارنت سبز ساورایت می کند. هر دو رنگ سبز خیره کننده ای دارند.اما به لحاظ قیمت سنگ گارنت سبز ساورایت ارزان تر و در دسترس تر است.

سنگ قیمتی گارنت

رنگ سبز
جواهر مردانه: انگشتر طلا مردانه
خواص سنگ گارنت: نیروی معنوی سرزندگی و شکوفایی
سنگ تولد دی

سنگ مالاکیت

یکی دیگر از سنگ‌های قیمتی سبز رنگ که یک سنگ نیمه قیمتی نیز محسوب می شود، مالاکیت است. سبزهای پررنگ با چرخش، دایره و راه راه و جلای ابریشمی، این سنگ قیمتی مردانه را بسیار چشم نواز کرده است.

سنگ قیمتی مالاکیت

رنگ سبز
جواهر مردانه: انگشتر  / آویز / گردنبند / دستبند
خواص سنگ مالاکیت: قدرت معنوی فراوانی و اعتماد به نفس
سنگ ماه تولد(تمام ماه های سال)

 

سنگ آمیتیست

در تمام فیلم‌های قدیمی که در آن پادشاهان را می‌بینیم که در تالارهای مجلل احاطه شده توسط نجیب‌زاده‌ها و پرنسس‌ها در حال جشن گرفتن هستند، انگشتر های گرد بزرگ روی انگشتان آنها تقریباً همیشه آمیتیست است. این جواهر بنفش که زمانی یکی از پنج سنگ گران قیمت بود، تجمل، قدرت و جاه طلبی را به تصویر می کشد.

سنگ جواهر آمتیست

رنگ بنفش / بنفش
انگشتر سنگ آمیتیست / آویز / گردنبند / دستبند
خوص سنگ آمتیست:قدرت معنوی تفکر پاک و پاکسازی
سنگ تولد بهمن ماه

دکمه سر آستین طلا مردانه با نگین آمتیست جواهر مناسب مردانه، دکمه سردست

دکمه سر آستین طلا مردانه با نگین آمتیست

سنگ سیترین

بیایید لیست خود را با نور درخشان سنگ سیترین، به پایان برسانیم. این  سنگ کوارتز دارای رنگ‌هایی از زرد طلایی تا نارنجی غروب آفتاب است. ممکن است روشن باشد، اما ته رنگ کهربایی آن را مردانه نگه می دارد .

سنگ قیمتی سیترین

رنگ زرد / نارنجی
جواهر ایده آل: انگشتر / آویز / گردنبند / دستبند
خواص سنگ سیترین: قدرت معنوی شادی و سعادت
سنگ تولد آبان ماه

بهترین سنگ برای مردان

به طور کلی سنگ یشم به سنگ آرامش بخش نیز مشهور می باشد و در مدیتیشن مورد استفاده قرار می گیرد. یشم از جمله سنگ های مناسب برای آقایان نیز هست. تقویت چابکی و چالاکی از خواص و خصویات یشم می باسد.

دکمه سردست 

یکی از زیورآلاتی است که فقط برای مردان کاربرد دارد دکمه سر دست یا دکمه سر آستین است.نحوه بستن دکمه سردست به این صورت که از بین جا دکمه‌های آستین لباس عبور می‌‍‌‌کند و دو سمت آستین را بهم وصل می‌کند که یک سر آن همیشه با طرح‌های خاص طراحی می‌شود تا جلوه‌ای زیبا و خاص به آستین دهد.

دکمه سر دست جواهر با سنگ یاقوت سرخ <yoastmark class=

 

برای خرید دکمه سردست اورجینال طلا و جواهر به سایت تک طلا مراجعه فرمایید:

چه نگینی در ساعت استفاده می شود؟از چه جواهراتی در ساعت استفاده می شود؟

بیشتر ساعت ها از یاقوت کبود به عنوان جواهرات استفاده می کنند.

رولکس از چه سنگ هایی استفاده می کند؟

برند رولکس تنها از بهترین و قیمتی ترین سنگ های جهان برای تزئین ساعت های خود استفاده می کند: الماس، یاقوت سرخ، یاقوت کبود و زمرد. معیارها و پروتکل انتخاب این گوهرها که طبیعی هستند، بسیار سخت است.مدل های رولکسی از محبوب ترین مدل های جواهرات مناسب برای آقایان در جهان است.

گردنبند و دستبند مردانه

دستبندها و گردنبندهای سنگ طبیعی مردانه می توانند از منابع مختلفی از جمله چشم ببر، ابسیدین سیاه، لاجورد، اونیکس سیاه و … تهیه شوند. برای خرید دستبند مردانه می توان سنگ های رنگارنگ مانند عقیق و جاسپر که در همه رنگ های سبز، قرمز، آبی و قهوه ای یافت می شوند؛ استفاده کرد.

 

BMW گردنبند مردانه طلا سفید

BMW گردنبند مردانه طلا سفید

بهترین جواهرات مناسب آقایان از نظر اسلام

سنگ عقیق را می‌توان محبوب‌ترین و مهم ترین سنگی که اسلام به آن اشاره کرده دانست. سنگ عقیق در انواع مختلف خود یعنی عقیق سرخ، عقیق کبود، عقیق سبز و … مورد احترام اسلام می‌باشد. در روایات آمده است که نماز خواندن با انگشتر عقیق، ثواب نماز را هفتاد برابر می‌کند.