با استفاده از آکوامارین به عنوان سنگ ماه تولد اسفند، زیبایی و ارمغانی از دریا و آسمان را به عزیزان خود هدیه دهید. در اینجا همه چیز در مورد این سنگ ماه تولد و خصوصیات آن را بیاموزید.

آکوامارین ها مطمئنا یکی از شگفتی های طبیعت هستند. با نگاه کردن به یکی از این سنگ‌های قیمتی شفاف و زیبا فوراً به سواحل جزیره‌ای اسطوره‌ای منتقل می‌شوید. به جای سنگ آکوامارین، به آب های شفاف اقیانوس رویاهای خود نگاه می کنید.

 

آکوامارین

کلمه آکوامارین از لاتین آکوا به معنی آب و مارینا گرفته شده است که به معنای “از دریا” است و وقتی به این سنگ های قیمتی زیبا نگاه کنید متوجه خواهید شد که علت انتخاب این نام چه بوده است. وقتی کسی آب‌های آرام دریا را تصور می‌کند، در سواحل شنی سفید جزایر مدیترانه، کارائیب یا اقیانوس آرام جنوبی، رنگ موردنظر در ذهن ما معمولاً آکوامارین است و این رنگ بهترین سنگ‌های قیمتی آکوامارین نیز هست. از آبی کم رنگ و روشن گرفته تا آبی تیره و برخی آبی مایل به سبز است و به راحتی می توان فهمید که رنگ و سنگ قیمتی چگونه نام خود را گرفته اند.

 

سنگ ماه تولد اسفند

سنگ آکوامارین

بریل یک ماده معدنی است که از بریلیم آلومینیوم سیکلوسیلیکات تشکیل شده است که بیشتر به صورت بلورهای تشکیل شده در سنگ های آذرین یافت می شود. انواع مختلف بریل با وجود عناصر کمیاب مانند کروم، آهن یا منگنز ایجاد می شود. آکوامارین از طریق مقادیر اندکی از آهن که در بلورهای بریل در حین رشد به دام می‌افتد، تشکیل می‌شود.
مقاله ما در مورد سنگ های قیمتی اکوامارین را اینجا ببینید.

زمرد شناخته شده ترین سنگ از گروه بریل است، اما آکوامارین جواهری نیمه قیمتی است که قرن ها در جواهرات و درمان های معنوی مورد استفاده قرار می گیرد.

طیف رنگی آکوامارین

همانطور که از ریشه نام آن پیداست، بهترین رنگ‌های آکوامارین یادآور دریا هستند و هر چه بیشتر شبیه یک تالاب آبی شفاف کامل باشد، سنگ جذاب‌تر است.
شدت رنگ با آبی تیره و آبی مایل به سبز اهمیت زیادی دارد، اما طرفداران آکوامارین نیز از رنگ های کم رنگ یا پاستلی یک سنگ قیمتی شفاف کریستالی با رنگ های ظریف خریداری می کنند. بخش بسیار مهمی از ارزش رنگ در آکوامارین، مانند اکثر سنگ های قیمتی، یکنواختی رنگ است، یک رنگ ثابت در سرتاسر کریستال بدون منطقه بندی رنگ .

سنگ ماه تولد اسفند

سنگ ماه تولد اسفند

سانتاماریا آکوامارین

سانتا ماریا آکوامارین یک سنگ قیمتی آبی اشباع منحصر به فرد است که در اصل در سانتا ماریا د ایتابیرا در برزیل استخراج شده است. آنها با ارزش ترین هستند اما متأسفانه معدن اصلی تقریباً تمام شده است. اصطلاح سانتا ماریا اکنون گاهی اوقات می تواند به یک کریستال آکوامارین از هر جایی اشاره کند اما دارای این رنگ خاص است، با این حال فروشندگان جواهرات دقیق تر باید منبع را شناسایی کنند. به عنوان مثال، برخی از سنگ های قیمتی زیبا با رنگ و اشباع مشابه از موزامبیک و زامبیا سانتا ماریا آفریک نامیده شده اند تا آنها را از معدن برزیل متمایز کند.
یکی دیگر از آکوامارین آبی، دوبل آبی است که اخیراً در ماداگاسکار کشف و استخراج شده است. رنگ سنگ های قیمتی آکوامارین زمانی که از زوایای مختلف مشاهده می شود می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند، اما این تنها در سنگ هایی با رنگ های عمیق که تغییر رنگ می تواند از آبی پررنگ تا تقریبا بی رنگ باشد، واقعاً آشکار است. اصطلاح فنی برای این pleochroism است.

انواع آکوامارین

آکوامارین بخشی از خانواده سنگ های قیمتی بریل است و از نظر ترکیب شیمیایی به سایر اعضا شبیه است، زمرد، مورگانیت، بریل زرد و غیره، چیزی که واقعاً آن را به عنوان آکوامارین متمایز می کند رنگ های آبی روشن تا آبی تیره با رگه هایی از سبز است. .

آکوامارین یک سنگ نیمه قیمتی بسیار مورد توجه است که می تواند قیمت های خوبی داشته باشد، بنابراین جای تعجب نیست که برخی از بازرگانان بی پروا سعی کرده اند از این نام خوب استفاده کنند. آکوامارین برزیلی ممکن است از برزیل آمده باشد یا نباشد و اغلب به عنوان نام دروغین توپاز آبی استفاده می شود، سیام آکوامارین معمولاً یک زیرکون آبی است در حالی که نرچینسک نیز به احتمال زیاد توپاز است.

شفافیت آکوامارین

بخشی از جذابیت آکوامارین شباهت آن به دریاهای آبی سرد است، بنابراین سنگ‌های قیمتی با وضوح بالا برای تجسم تصاویری از شن‌های سفید، ماهی‌های رنگارنگ و مرجان‌های دیدنی که به وضوح از میان آب آبی درخشان قابل مشاهده هستند، اهمیت ویژه‌ای دارند.تقریباً تمام آکوامارین هایی که به اندازه کافی برای بازار جواهرات خوب به نظر می رسند، از نظر چشم پاک هستند، به این معنی که هیچ لک یا ضایعه ای با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست.این امر بسیار مهم است زیرا آکوامارین تمایل به شفافیت و رنگ روشن دارد.سنگ‌هایی که به چشم دیده می‌شوند، اغلب به شکل کابوشن یا مهره یا گاهی حکاکی‌های فانتزی بریده می‌شوند.

افسانه آکوامارین

به محض اینکه به کریستال بزرگ آکوامارین نگاه می کنید، احساس آرامش شما را فرا می گیرد، رنگ آبی سرد آنقدر تداعی کننده یک دریای گرمسیری آرام است که وسوسه می شوید در آن شیرجه بزنید!

عنصر آب بخش بزرگی از افسانه کریستال است. ملوانان معتقد بودند که آکوامارین هدیه ای از پری دریایی است و برای محافظت از آنها در برابر غرق شدن یا به سادگی از بیماری دریا جلوگیری می کند. آنها همچنین ظروف خود را با سنگ های قیمتی تزئین می کردند تا دریاهای آرام را تداعی کنند و در نتیجه آنها را از غرق شدن نجات دهند.

سنگ ماه تولد اسفند

آکوامارین سنگ ماه تولد اسفند است و همه ما تأثیر ماه تولد را بر انسان می دانیم. بنابراین اگر متولد اسفند ماه هستید، ممکن است بخواهید یکی از این سنگ ها را وارد زندگی خود کنید.

 

هدیه سنگ ماه تولد اسفند

در روم باستان، عاشقان هدایایی از آکوامارین رد و بدل می کردند تا به جای شهوت در رابطه خود، عشق خالص را نشان دهد. آکوامارین ایده خوبی برای هدیه سالگرد ازدواج است که سنگ قیمتی میباشد.

 

سنگ ماه تولد اسفند

سنگ ماه تولد اسفند برای مدیتیشن

آکوامارین مطابق با احساس آب های آرام و آسمان آبی شفاف می تواند استرس های زندگی روزمره را از بین ببرد و به آرامش شما کمک کند. احساس آرامش آکوامارین آن را به کریستالی عالی برای مدیتیشن تبدیل می کند.در نهایت، سنگ‌های قیمتی آکوامارین که ما می‌بینیم و تحسین می‌کنیم، به قدری خالص و شفاف به نظر می‌رسند که نمادی از قدرت در دور نگه داشتن تمام ناخالصی‌ها در زندگی شماست، آنقدر محافظ که شر و بدی در مجاورت آن وجود نداشته باشد.

 

 سنگ ماه اسفند

مزایای جسمی سنگ ماه اسفند(آکوامارین)

آکوامارین نوشدارویی برای بسیاری از بیماری ها است. زنان باردار می توانند این سنگ قیمتی را برای محافظت از مادر و نوزاد از آسیب بپوشند. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، گلودرد را التیام می بخشد، به جلوگیری از مشکلات تیروئید و تسکین واکنش های آلرژیک کمک می کند. مخصوصاً در تمام امور مربوط به گلو، کبد و معده مفید است.

مزایای روحی سنگ ماه اسفند(آکوامارین)

سلامت روان به همان اندازه مهم است و آکوامارین نیز می تواند در آنجا درمانگر شود، استرس و اضطراب را کاهش می دهد و نگرانی های شما را از بین می برد. منطق را بهبود می بخشد، نظم و انضباط ذهن را تشویق می کند و به شما این امکان را می دهد که با آرامش و هوشمندی به مسایل ناخوشایند زندگی رسیدگی کنید.در محل کار، می تواند انگیزه ایجاد کند، نقاط قوت درونی را نشان دهد، روابط با همکاران را تقویت کند و به شما اعتماد به نفس برای پیشرفت شغلی بدهد. آب برای همه اشکال زندگی ضروری است و در طول تاریخ به دلیل پاکسازی، تغذیه و برکت آن مورد احترام بشر بوده است، تقریباً در تمام فرهنگ های گذشته و حال از آب در مناسک مذهبی یا معنوی استفاده می کند. آکوامارین مظهر آب است و می تواند به عنوان یک مزیت سلامتی همه جانبه در نظر گرفته شود. اگر متولد ماه اسفند هستید حتما اکوامارین تهیه کنید.

قیمت سنگ آکوامارین

قیمت آکوامارین تا حد زیادی با رنگ آن تعیین می شود. با ارزش ترین رنگ، آبی تیره یا شاید آبی مایل به سبز است، اما هر چه آبی پررنگ تر و تیره تر باشد بهتر است. نمونه بارز این آبی اشباع، آکوامارین سانتا ماریا است. این سنگ‌ها در اصل از برزیل بودند، اما اکنون سنگ‌های رنگی مشابه در معادن آفریقا و پاکستان به دلیل تخلیه معادن برزیل به دست می‌آیند. آکوامارین‌های سانتا ماریا پرفروش‌ترین و گران‌ترین هستند، اما نباید آنها را با اسپریتو سانتو آکوامارین کم‌ارزش یا سانتا ماریا توپاز اشتباه گرفت.
آکوامارین‌ها معمولاً سنگ‌های شفاف هستند، بنابراین از خرید سنگ‌های قیمتی با لکه‌ها یا ترک‌های زیاد اجتناب کنید.

برش سنگ آکوامارین

این شفافیت بالا بر برش آکوامارین تأثیر می گذارد. این یک سنگ قیمتی بسیار بازتابنده است و برش باید بیشترین استفاده را از این ویژگی سنگ داشته باشد. برش‌های زمردی یا پله‌ای بسیار محبوب هستند و زاویه‌ها به بهترین وجه تیز و مستقیم هستند، درخشش را افزایش می‌دهند و نور را به سمت چشم هدایت می‌کنند. یک کریستال بد برش ارزش را کاهش می دهد.
آکوامارین را می توان در اندازه های نسبتاً بزرگ یافت، اما رنگ و شفافیت آن است که قیمت را تعیین می کند. کاترها قسمت های لکه دار یا ناخالص سنگ را از بین میبرند تا سنگی کوچکتر و با رنگ قوی و بهتر ایجاد کنند. یک سنگ شفاف کوچک با رنگ آبی عمیق و پررنگ ارزش سنگ کمرنگی با دو برابر اندازه آن را دارد.

محل استخراج سنگ آکوامارین

اگرچه برزیل زمانی منبع اصلی آکوامارین ارزشمند سانتا ماریا بود، معادن تمام شده اند و اکنون تنها رنگ است که واقعاً ارزش را تعیین می کند نه اینکه سنگ های قیمتی از کجا آمده اند. تا زمانی که آنها دارای آن رنگ آبی قوی هستند، می توانند در ماداگاسکار، برمه یا کلرادو استخراج شوند! جواهرات با رنگ خوب از سیبری یا برزیل بسیار ارزشمند هستند.

مطالب مرتبط