سنگ متولدین آذر ماه

ایا شما هم به دنبال پاسخ سوال سنگ متولدین آذر ماه چیست، هستید؟ در فهرست سنگ های متولدین آذر ماه، گزینه‌هایی مانند فیروزه (turquoise)، تانزانیت (tanzanite) و زیرکن (zircon) وجود دارد. این سنگ‌ها در طیف رنگی متنوعی از آبی روشن تا آبی تیره و سبز-آبی یا آبی مایل به بنفش قابل تهیه هستند. همچنین، سنگ زیرکن از سنگ‌ متولدین آذر ماه به شمار می‌رود که تولید می‌شود.

سنگ ماه متولدین آذر ماه

سنگ متولدین آذر ماه

اگر رنگ مورد علاقه شما آبی است، می‌توانید هر سه نوع سنگ تولد آذر را با انتخاب رنگ موردنظر خریداری کنید. با توجه به بودجه‌ای که برای خرید سنگ قیمتی در نظر دارید، می‌توانید گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. سنگ‌های فیروزه، تانزانیت و زیرکن علاوه بر اینکه سنگ‌های اصلی ماه تولد آذر هستند، به‌عنوان هدایای زیبا برای افراد متولد آذر بسیار مناسب هستند. از آنجا که برخلاف بسیاری از سنگ‌های قیمتی دیگر، این سنگ‌ها با رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، شما می‌توانید گزینه‌ای که به سلیقه‌ی خودتان می‌پسندید را انتخاب کنید.

علاوه بر این سه سنگ، سنگ‌های یاقوت سرخ، آمتیست و لاجورد نیز جزو سنگ‌های ماه تولد آذر محسوب می‌شوند. در این مقاله به بررسی بیشتری درباره‌ی این گونه‌های سنگ‌های ماه تولد آذر می‌پردازیم و خواص سنگ های متولدین آذر ماه را بررسی می‌کنیم.

سنگ فیروزه - تک طلا

سنگ فیروزه یکی از سنگ متولدین آذر ماه

فیروزه سنگ اصلی متولدین آذر ماه، یک سنگ قیمتی مات است که در رنگ‌های آبی و سبز پیدا می‌شود و اغلب رگه‌های مسی دارد. این سنگ هزاران سال است که مورد احترام و علاقه مردم قرار دارد. در گذشته، فرعون‌ها و حاکمان مصر از این سنگ به عنوان زیورآلات استفاده می‌کردند، همچنین چین نیز از حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد این سنگ را استخراج می‌کرد.

بسیاری از افراد باور داشتند که قدرت های ماورایی سنگ فیروزه برای متولدین آذر ماه بسیار زیاد است. فیروزه قدرت‌های ویژه‌ای مانند سلامتی و ثروت را به صاحبش می‌بخشد. طی سالیان متمادی، باور شد که داشتن این سنگ تولد از افتادن از اسب جلوگیری می‌کند و اگر اتفاق ناگواری رخ دهد، سنگ می‌شکند. علاوه بر این، عارفان هند نیز باور داشتند که دیدن این سنگ دقیقا پس از دیدن ماه، منجر به کسب ثروت فراوان خواهد شد.

سنگ فیروزه نیز در بین ساکنان بومی آمریکایی جایگاه ویژه‌ای داشته است. قبیله آپاچی فکر می‌کردند که این سنگ را در انتهای رنگین‌کمان می‌توان پیدا کرد و به‌علاوه، آن‌ها اعتقاد داشتند که اگر فیروزه را به کمان یا سلاح خود بچسبانند، نشانه‌گیری دقیق‌تری دریافت خواهند کرد. قبایل دیگری نیز درباره فیروزه باورهای متفاوتی داشتند، مثلاً قبیله پوئبلو فکر می‌کردند که این سنگ زیبا را مارمولک‌ها تولید می‌کنند.

فواید سنگ فیروزه

فواید سنگ فیروزه برای متولدین آذرماه بسیار زیاد است. مثلاً در فرهنگ اروپایی، حلقه‌ای با نگین فیروزه به معنی “فراموشم نکن” است. تبتی‌ها نیز باور دارند که این سنگ آرامش، سلامتی و ثروت را به همراه دارد و از شر و بدی محافظت می‌کند. براساس باورها، فیروزه نماد موفقیت شادکامی، عشق، سلامتی و زیبایی است و رنگ آبی آن، نماد آسمان بهشتی است.

همچنین این سنگ به بهبود عملکرد کبد و غدد درون‌ریز بدن کمک می‌کند و درمان برخی بیماری‌های گلو، ریه و دستگاه تنفسی را تسهیل می‌کند. فیروزه موجب تقویت قلب و بهبود کمبود اکسیژن نیز می‌شود و به درمان نواحی عفونی‌شده بدن کمک می‌کند. در کل، این سنگ به درمان بیشتر بیماری‌هایی که براثر کمبود مواد غذایی و سو تغذیه ایجاد می‌شوند، مفید است.

در ایران، سنگ فیروزه به مدت بیش از هزار سال از منطقه نیشابور استخراج می‌شود. این سنگ به رنگ‌های آبی روشن، آبی آسمانی و سبز آبی موجود است. همچنین منطقه شهربابک در کرمان نیز صاحب معدنی با منابع فیروزه در رنگ آبی تا سبز است. در ایالات متحده، تا سال ۱۹۲۰، نیومکزیکو بزرگترین تولیدکننده سنگ فیروزه بود. امروزه، بیشترین حجم این سنگ در آمریکا در آریزونا و نوادا تولید می‌شود.

بهترین سنگ برای زنان متولدین آذر ماه، فیروزه است. در نهایت، باید بدانید که چین بزرگترین تولیدکننده فیروزه در جهان است و استان هوبی در چین، منبع بزرگی برای تولید سنگ فیروزه با کیفیت است.

همچنین می توانید محصولات مجموعه تک طلا را که با سنگ فیروزه درست شده اند را به صورت کامل و یکجا ببینید ، فقط کافیست تا بر روی آن کلیک کنید.

 

در زیر نمونه ای از جواهرات ساخته شده با سنگ فیروزه را مشاهده میکنید :

 

 

سنگ تانزانیت

سنگ متولدین آذر ماه تانزانیت - تک طلا

تانزانیت یکی از کشف‌های هیجان‌انگیز قرن بیستم به شمار می‌رود که به تازگی وارد دنیای سنگ‌های قیمتی شده است. در سال ۱۹۶۲، در تانزانیا اکتشافی جدید در معدن‌های آبی‌رنگ صورت گرفت و در سال ۱۹۶۷، به عنوان سنگ ماه آذر در تپه‌های مرلانی کشف شد. به‌احترام این کشور که برای اولین بار این سنگ را کشف کردند، نام آن تانزانیت گذاشته شد.

تانزانیت طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شود، اما رنگ آبی آن بسیار ارزشمندتر است و به عنوان پرطرفدار ترین سنگ متولدین آذر ماه شناخته می‌شود. کمپانی تیفانی، شرکت آمریکایی تولید کننده جواهرات، به این باور می‌رسید که تانزانیت قدرت و جذابیت جهانی خواهد داشت و تبدیل به توزیع‌کننده اصلی این سنگ می‌شود. در سال ۱۹۶۸، تیفانی به فروش این سنگ آذر با رنگ تیره اعتماد کرد و تانزانیت به سرعت توجه علاقه‌مندان جهان را به خود جلب کرد.

تپه‌های مرلانی در شمال تانزانیا، تنها منطقه‌ای است که تانزانیت در آن به صورت تجاری استخراج می‌شود. در این منطقه، هزاران کارگر سنگ تانزانیت را از معادنی که از عمق ۱۰۰ متری زمین حفر شده‌اند، استخراج می‌کنند. این معادن در شمال تپه‌های پوشیده از برف کلیمانجارو قرار دارند.

فواید سنگ تانزانیت برای متولدین آذرماه بسیار زیاد است. استرس را کاهش داده و حالت خونسردی، ثبات، و هماهنگی را تقویت می‌کند. آگاهی از اصل تعادل، کمک می‌کند تا علت وقوع اتفاقات را درک کنیم.

قدرت های ماورایی سنگ تانزانیت برای متولدین آذر ماه به قدری است که تانزانیت را به عنوان “سنگ جادو” می‌شناسند. این سنگ آگاهی معنوی و بینش ما را تحریک می‌کند. این کریستال افسردگی را تسکین داده و به طور همزمان انرژی منفی را به انرژی مثبت تبدیل می‌کند.

همین حالا می توانید محصولاتی که سنگ تانزانیت در تک طلا موجود می باشند را فقط با یک کلیک مشاهده کنید.

زیرکن

انگشتر زیرکن سنگ متولدین آذر ماه - تک طلا

منشأ نام “زیرکن” به عنوان سنگ ماه تولد آذر ماه  نیاز به بحث مفصلی دارد. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که این واژه از کلمه عربی به معنای “شگرف” گرفته شده است، در حالی که بعضی دیگر از ریشه فارسی آن را “زرگون” یا “طلایی‌رنگ” می‌دانند. با توجه به طیف گسترده رنگی که سنگ متولدین آذر دارد (قرمز، نارنجی، زرد، قهوه‌ای، سبز و آبی)، هر دو نظریه ممکن است درست باشد.

قدرت های ماورایی سنگ زیرکن برای متولدین آذر ماه بسیار است. به قدری که زیرکن بی‌رنگ با نام “آتش” نیز شناخته شده است و نورهای متنوع رنگی را نشان می‌دهد. این سنگ بسیار درخشان است و اغلب با الماس اشتباه گرفته می‌شود. پر خاصیت ترین سنگ برای متولدین مرد آذر ماه، زیرکن است.

قدرت‌های جادویی و فواید سنگ زیرکن برای متولدین آذرماه، شامل تسکین اسپاسم در کبد و مثانه است. همچنین، خاصیت آرامش بخشی آن برای درمان آسم و آلرژی بسیار مفید است. زیرکن تأثیر مثبتی در درمان عفونت‌های ریوی، سرماخوردگی شدید و مشکلات تنفسی دارد. این سنگ برای درد قاعدگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تأثیر زیرکن بر سیستم گوارشی و روده‌ها نیز قابل کتمان نیست. زیرکن تحریک متابولیسم را افزایش می‌دهد و از احتباس آب در بافت‌ها و فشار خون جلوگیری می‌کند. این سنگ می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی مانند صرع، تب و جنون مفید باشد. زیرکن‌های بی‌رنگ نیز مسئول کنترل دیابت و مشکلات مربوط به سیستم تولید مثل هستند. از طرف دیگر، رنگ قرمز زیرکن به بهبود زخم‌ها و آسیب‌ها کمک می‌کند.

مزایای دیگر سنگ زیرکن

زیرکن به فرد دارنده آن کمک می‌کند تا آشفتگی ذهنی خود را از بین ببرد. رنگ زرد این سنگ متولدین آذر قادر است توجه همسر را در روابط افزایش دهد. زیرکن سبز تعاملات اجتماعی را تقویت می‌کند و با کاهش بیکاری و افزایش بهره‌وری می‌تواند به یافتن کار کمک کند و کیفیت کار را بهبود بخشد. زیرکن آبی روشن ثبات و قدرت ذهن را افزایش می‌دهد و به کنترل احساسات، عزت نفس و اعتماد به نفس کمک می‌کند.

اگر به عنوان فردی ترسو به دنبال سنگ متولیدین آذر ماه هستید، استفاده از این سنگ زیبا می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید. زیرکن تحریک چاکرای ریشه و چاکرای ساکرال را انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید به عضو برجسته‌ای در جامعه تبدیل شوید که تحسین می‌شود، زیرکن ابزاری مناسب برای شماست زیرا این امکان را به شما می‌دهد که به عنوان یک فرد ارزشمند و برجسته شناخته شوید. اگر به افسردگی مبتلا هستید یا افکار خودزنی مشکلی برای شما ایجاد کرده است، از زیرکن استفاده کنید تا ذهن و روح خود را از همه باورهای منفی و سمی پاک کنید. همچنین، می‌توانید از زیرکن برای کمک به ترک مواد مخدر استفاده کنید.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گردنبند های مجموعه تک طلا با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا بر روی کلیک کنید و یا می توانید تمامی محصولاتی که در مجموعه ما با سنگ زیرکن تولید شده اند را به صورت یکجا مشاهده کنید.

لاجورد

سنگ متولدین آذر ماه لاجورد - تک طلا

سنگ لاجورد یا لاپیس لازولی یک سنگ دگرگونی آبی است که از هزاران سال قبل تا به امروز توسط مردم به عنوان سنگ قیمتی و در مجسمه‌سازی، تولید رنگ و مواد زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای شناسایی چنین سنگی به عنوان لاجورد، باید دارای رنگ آبی مشخص باشد و حداقل ۲۵ درصد از آن تشکیل شده باشد؛ علاوه بر لازوریت، ممکن است حاوی کلسیت و پیریت نیز باشد. کلسیت به صورت لایه‌های سفید، شکستگی یا لکه‌ها در سنگ ظاهر می‌شود و پیریت نیز به شکل دانه‌های ریز با رنگ طلایی متضاد حضور دارد. سنگ لاجورد از چندین ماده معدنی با سختی و ویژگی های مختلف تشکیل شده است.

از فواید سنگ لاجورد برای متولدین آذر ماه می‌توان به موارد بسیاری اشاره کرد. سنگ لاجورد در اطراف خانه، حس رضایت و احساس وفاداری را ایجاد می‌کند. همچنین در محل کار، می‌تواند به شما در ارتقای سطح شغلی، حفظ صداقت و اعتماد به دیگران کمک کند. این سنگ به تسکین درد، به ویژه درد میگرن، کمک می‌کند و به بهبود دستگاه تنفسی و عصبی نیز کمک می‌کند.

از قدرت های ماورایی سنگ لاجورد برای متولدین آذر ماه می‌‌توان به بهبود حالت گلو، حنجره و تیروئید، تمیز کردن اندام‌ها، مغز، استخوان و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. این سنگ به کاهش کم شنوایی، خواب نامرتب، سرگیجه و فشار خون کمک می‌کند و اثرات التهابی را کاهش می‌دهد. بعد از جراحی یا ترمیم عضله و رباط پیچ‌خورده، می‌توان از لاجورد استفاده کرد. این سنگ به بهبود کودکان و بزرگسالانی که از هوش بالا برخوردار هستند و با سندرم آسپرگر یا تمایل به اوتیسم روبرو هستند یا با بی‌خوابی مواجه هستند مفید است.

 

در زیر نمونه ای از جواهرات ساخته شده با سنگ لاجورد را مشاهده میکنید :

 

 

سنگ توپاز آبی

 

توپاز سنگی با سختی ۸ در مقیاس موس، محکم ولی شکننده، به دلیل تورق صفحه‌ای کامل، با رنگ خاکه سفید و ترکیب شیمیایی از آلومینیوم فلور و سیلیکات است. این سنگ قابلیت سنتز مصنوعی داشته و از طیف شفاف تا نیمه شفاف با جلای شیشه‌ای وجود دارد. دارای ناخالصی‌های کریستالی و گاهاً ستاره دنباله‌دار است. تشکیل توپاز در مراحل آخر سرد شدن ماگما اتفاق می‌افتد و اغلب با کانی‌های دیگر نظیر تورمالین، کاسیتریت، آپاتیت، فلئورین و بریل همراه است.

قدرت های ماورایی سنگ توپاز برای متولدین آذر ماه بسیار است. توپاز سفید به منظور جذب انرژی از چاکرای هفتم (تاج)، توپاز زرد برای چاکرای سوم (ناف) و چهارم (قلب)، و توپاز آبی برای چاکرای پنجم (گلو) و ششم (چشم سوم) مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که به دنبال درمان بیماری‌ها و کاهش رنج خود هستند، می‌توانند از توپاز سفید با انرژی بالا استفاده کنند. رنگ سفید این سنگ افزایش قدرت تمام سنگ‌های دیگر را دارد.

فواید سنگ توپاز برای متولدین آذر ماه شامل برطرف کردن مشکلات روده کوچک، کلیه‌ها، مثانه و روده بزرگ می‌شود. همچنین، افراد دچار مشکلات زبان، گلودرد، و پرکاری تیروئید می‌توانند از توپاز آبی بهره‌مند شوند، زیرا تشعشعات انرژی سرد آبی بر تمرکز و گلو تأثیرگذار است.

کانی‌های حاوی توپاز ممکن است در بسترهای رودخانه، ریولیت‌ها و سنگ‌های پگماتیت با دانه درشت یافت شوند. این گوهر را مردم گاهی با سیترین یا محصولات سنتز شده اشتباه می‌گیرند. برخی جواهرشناسان این کانی را به اشتباه با سیترین (نوعی کوارتز) یا شیشه اشتباه می‌گیرند و آن را به نام “توپاز گرانبها” معرفی می‌کنند. همچنین، توپاز زرد گاهی به اشتباه سیترین نامیده می‌شود که نوعی کوارتز از خانواده آمیتیست است و با حرارت زیاد به رنگ زرد تبدیل می‌شود. به طور کلی توپاز زرد و آبی در طبیعت وجود دارد.

عنصر ماه آذر

متولدین ماه آذر، عنصر آتش را نمایان می‌کند. آتش، نه تنها قدرت تغییر و پاکسازی دارد، بلکه با گرمابخشی و زندگی‌بخشی همراه است. این عنصر، با ویژگی‌های گرمابخشی و صمیمیت، همچنین توانایی سوزاندن و ویرانگری را در خود جای داده است.

سنگ های آذر ماه خصوصیات و ویزگی ها محصولات تک طلا
فیروزه تقویت چشم ، کاهش دهنده بیماری‌های ریوی و گلو درد ، خواص معنوی ، درمان کننده مشکلات افسردگی و اضطراب و … محصولات با سنگ فیروزه تک طلا
تانزانیت پاکسازی کبد و کلیه ، تعدیل کننده دما و هورمون های بدن ، کاهش فشار خون ، افزایش آگاهی و خلاقیت ، درمان اختلالات روانی، استرس و تقویت سیستم عصبی و … محصولات با سنگ تانزانیت تک طلا
زیرکن بهبود معنوی ، ارتباط با عشق ، موثر در تعادل جسمی ، عاطفی ، موثر در طرز تفکر و … محصولات با سنگ زیرکن تک طلا
لاجورد محافظ در برابر حملات عصبی و روانی ، تاثیر زیاد در کاهش استرس و افزایش آرامش و همچنین باعث تقویت صداقت، دلسوزی و اخلاق مداری در افراد می شود و … محصولات با سنگ لاجورد تک طلا
توپاز آبی تعادل و تنظیم چاکرای پنجم و چاکرای ششم ، تاثیر در حقیقت و حکمت ، دور کردن رویاهای بد ، نماد عشق و ثروت و … محصولات با سنگ توپاز آبی تک طلا

سخن پایانی در مورد سنگ متولدین آذر ماه

در لیست سنگ متولدین آذر ماه می‌توان نام‌هایی همچون فیروزه، توپاز، لاجورد و… را معرفی کرد؛ در این مقاله نیز سعی کردیم تمامی سنگ‌ها و عنصر ماه آذر را معرفی کنیم و همه آن‌ها را از پیدایش تا خواص درمانی و ماورایی آن‌ها بررسی کنیم. امیدواریم که با خواندن این مقاله، متولدین آذر ماه بتوانند با سنگ ماه تولد آذر ماه آشنا شوند.

همچنین می توانید برای مشاهده تمام جواهرات سنگ ماه آذر ماه مجموعه تک طلا می توانید همین حالا بر روی آن کلیک کنید.

راه های ارتباطی با ما : ۰۲۱۸۸۹۰۸۷۱۲ – ۰۹۱۹۱۹۳۹۱۹۹