آکومارین پاکستان

خواص و خصوصیات سنگ آکوامارین :

معرفی آکوامارین

آکوامارین سنگ ماه تولد اسفند گونه ای از بریل به رنگ آبی کم رنگ تا سبز روشن است.رنگ آکوامارین را می توان با حرارت تغییر داد.آکوامارین دارای ترکیب شیمیایی Be3Al2Si6O18 است،همچنین حاوی Fe2+ است.دارای سختی 7.5 تا 8 است.آکوامارین حاوی هیچ یا تعداد کمی مواد ادغام یافته قابل توجه است.اما می تواند دارای اجزایی مانند میکا، هماتیت یا آب نمک باشد.

آکوامارین یک سنگ قیمتی رایج است.با این حال، نوع کمیاب‌تر از آکوامارین به نام ماکسیکس وجود دارد که به رنگ آبی تیره است اما رنگ آن می‌تواند در اثر نور خورشید محو شود.رنگ maxixe توسط NO3 ایجاد می شود.رنگ ماکسیکس آبی تیره را می توان در بریل سبز، صورتی یا زرد با تابش ذرات پر انرژی (اشعه گاما، نوترون یا حتی اشعه ایکس) تولید کرد.

نام و ریشه شناسی آکوامارین

نام آکوامارین از aqua (کلمه لاتین برای آب) و marine گرفته شده از marina (لاتین به معنای «دریا») گرفته شده است.کلمه آکوامارین برای اولین بار در سال 1677 استفاده شد.

آکوامارین گونه سبز-آبی تا آبی کانی بریل است. (زمرد گونه سبز مایل به آبی همان کانی است.) رنگ آن معمولاً آبی مایل به سبز پاستلی روشن است.

خواص و خصوصیات سنگ آکوامارین -کریستال آکوامارین

افسانه ها و داستان های زیادی در مورد سنگ آکوامارین وجود دارد. رومیان بر این باور بودند که اگر شکل قورباغه بر روی یک آکوامارین حک شود، برای آشتی دادن دشمنان و ایجاد دوستی برای آنها مفید است.آکوامارین همچنین مناسب ترین هدیه برای اهدای عروس توسط داماد پس از پایان عقدشان بود. یونانی‌ها و رومی‌ها آکوامارین را به عنوان جواهر ملوان می‌دانستند و عبور امن و پررونق از دریاهای طوفانی را تضمین می‌کردند. در قرون وسطی تصور می شد که این سنگ عشق زوج های متاهل را دوباره بیدار می کند. همچنین اعتقاد بر این بود که سربازان را شکست ناپذیر می کند.

گوی تاریخی آکوامارین

سومری‌ها، مصری‌ها و عبرانیان نیز آکوامارین را تحسین می‌کردند و برای آن ارزش زیادی قائل بودند. نماد شادی و جوانی جاودانه بود.در آن زمان پیامبر مسیح شناساندن یک جواهر با یکی از دوازده حواری معمول بود. ویلیام لنگلند در سال 1377 میلادی از آکوامارین به عنوان پادزهر برای سم یاد می کند. این پادزهر به طور گسترده در سراسر اروپا شناخته شده بود. از آنجایی که در آن زمان تعداد زیادی مسمومیت در میان خانواده سلطنتی وجود داشت، این جواهر فقط برای این منظور مورد تقاضا بود. لازم نبود که سنگ را پودر کنند، پوشیدن سنگ به سادگی به عنوان آویز یا حلقه به همان اندازه مؤثر بود.

نویسندگان قرون وسطی ادعا کردند که آکوامارین محبوب‌ترین و مؤثرترین بلور «اوراکل» است. هنگامی که به عنوان یک گلوله کریستالی بریده می شد، تصور می شد که سنگ برتری برای پیشگویی است. بسیاری از روش‌های استفاده از سنگ به عنوان ابزار پیشگویی در ادبیات باستان شرح داده شده است. یکی از روش‌ها آویزان کردن یک سنگ با نخ روی یک کاسه آب، فقط لمس سطح آن بود. لبه داخلی کاسه با حروف الفبا پوشانده شده بود. پیشگو باید بالای نخ را نگه می داشت و اجازه می داد که سنگ به حروف خاصی برخورد کند، که پاسخ یک سوال مهم را بیان می کرد. روش دیگر ریختن یک کریستال در یک کاسه آب خالص بود. اختلالات در آب پیام هایی را روی سطح مایع نشان می دهد. همچنین گفته می شود که قدرت مکاشفه آکوامارین به فرد در جستجوی چیزهای گمشده یا پنهان کمک می کند.

حتما مطالعه کنید : تمیز کردن خانگی طلا و جواهرات

نویسندگان قرون وسطی ادعا کردند که آکوامارین محبوب‌ترین و مؤثرترین بلور «اوراکل» است. هنگامی که به عنوان یک گلوله کریستالی بریده می شد، تصور می شد که سنگ برتری برای پیشگویی است. بسیاری از روش‌های استفاده از سنگ به عنوان ابزار پیشگویی در ادبیات باستان شرح داده شده است. یکی از روش‌ها آویزان کردن یک سنگ با نخ روی یک کاسه آب، فقط لمس سطح آن بود. لبه داخلی کاسه با حروف الفبا پوشانده شده بود. پیشگو باید بالای نخ را نگه می داشت و اجازه می داد که سنگ به حروف خاصی برخورد کند، که پاسخ یک سوال مهم را بیان می کرد. روش دیگر ریختن یک کریستال در یک کاسه آب خالص بود. اختلالات در آب پیام هایی را روی سطح مایع نشان می دهد. همچنین گفته می شود که قدرت مکاشفه آکوامارین به فرد در جستجوی چیزهای گمشده یا پنهان کمک می کند.در دوران باستان و همچنین مدرن، گفته می‌شود که آکوامارین اثرات مثبت بی‌شماری بر مصرف‌کننده دارد.ویژگی های آکوامارین اولین بار توسط دامیگرون در قرن دوم قبل از میلاد ثبت شد. این سنگ اگر در آب گذاشته شود و نوشیده شود علاوه بر درمان آسیب به چشم و برای هر بیماری مفید است. تاریخ طبیعی پلینی پیر نیز این سنگ را به عنوان یک درمان عالی برای بیماری های چشمی ذکر کرده است.درمان از این قرار بود چشم در آبی که یک آکوامارین در آن غوطه ور شده بود شسته شود. برای درمان ناراحتی های جدی چشم توصیه می شد که پودر نگین را هر روز صبح در چشم قرار دهید. رومیان باستان معتقد بودند که آکوامارین برای درمان بیماری های معده، کبد، فک و گلو مفید است. امروزه، شفا دهندگان مدرن بر این باورند که سنگ آکوامارین به احتباس مایعات کمک می کند، که ارتباط بیشتری با جنبه های آبی آکوامارین دارد. درمان کنندگان مدرن همچنین معتقدند که سنگ آکوامارین به مقابله با اختلالات غدد کمک می کند و همچنین به حفظ سلامت چشم ها کمک می کند، همانطور که شفا دهندگان باستان معتقد بودند. برخی این سنگ را برای درمان بیشتر بیماری های مرتبط با حفره دهان می دانند. این سنگ با چاکرا گلو، از جمله توانایی های گفتار و آواز مرتبط است، کیفیتی که شاید با ارزش درمانی رنگ مرتبط باشد، نه با ترکیب واقعی سنگ.

برای مشاهده تمام جواهرات ساخه شده با سنگ آکوامارین کلیک کنید.

خواص فیزیکی و علمی آکوامارین

از دیگر خواص و خصوصیات سنگ آکوامارین میتوان به خواص و خصوصیات فیزیکی آن اشاره کرد ، آکوامارین به بریل اطلاق می شود که آبی کم رنگ، آبی-سبز روشن یا حتی سبز روشن است. معمولاً شفاف است، اما محتوای آهن به آن رنگ آبی/سبز می دهد. سبزی آکوامارین سبزی پرآب و بدون هیچ اثری از زرد است. در گذشته با ارزش ترین سنگ های آکوامارین رنگ سبز بود. با این حال، امروزه با ارزش ترین سنگ های آکوامارین، رنگ آبی آسمانی پررنگ هستند، اما حتی سنگ های آبی نیز رنگ سبز یا سبز مایل به آبی دارند. بسته به زاویه ای که به یک آکوامارین نگاه می کنید، ممکن است آبی، سبز یا بی رنگ به نظر برسد. به این اثر pleachroic می گویند. نمایش متنوع از آکوامارین ها مانند دیدن رنگ های متعدد آب اقیانوس ها، دریاچه ها و دیگر آب های سراسر جهان است.تقریباً تمام آکوامارین های موجود در بازار برای افزایش رنگ، عملیات حرارتی شده اند. در مواجهه با ترجیح مصرف کننده برای آکوامارین های آبی تیره، سنگ ها نزدیک به 800 درجه فارنهایت گرم می شوند که باعث می شود رنگ آبی ظاهر شود و رنگ های زرد/سبز ناپدید شوند. تن رنگ روشن آکوامارین همه رنگ های پوست را تطبیق می دهد و با تمام فلزات گرانبها هماهنگ است. بسیاری از سنگ های آکوامارین عملاً عاری از آخال هستند و درخشندگی آنها شیشه ای است.

بلور آکوامارین

آکوامارین معمولاً در حفره‌ها، پگماتیت گرانیتی، رسوبات آبرفتی شن و گاهی اوقات شن‌های جریانی یافت می‌شود. بلورهای بریل در برخی پگماتیت ها به اندازه های بسیار بزرگ، حتی تا 30 فوت رشد می کنند. کریستال های آکوامارین تا 3 فوت در واقع غیر معمول نیستند. مرغوب ترین سنگ ها از برزیل است که کریستال هایی به وزن چندین کیلو در آن یافت شده است. دیگر جاهایی که آکوامارین یافت می شود عبارتند از: ماداگاسکار (جایی که گونه آبی تیره در آن یافت می شود)، ایالات متحده، افغانستان، پاکستان، هند و نیجریه.متداول ترین برش برای آکوامارین نوع زمردی است و به دنبال آن برش های بیضی یا گلابی شکل است. این سنگ نسبتاً آسان برای برش است و اغلب در اشکال نوآورانه یافت می شود.در مقیاس سختی از 7.5 تا 8 درجه بندی می شود که آن را به سنگی بادوام برای پوشیدن تبدیل می‌کند. سنگ های بزرگ آکوامارین، از چندین قیراط تا بیش از ده قیراط، نسبتا رایج هستند. سنگ های آبی پررنگ که وزن آنها چندین قیراط است بسیار ارزشمند هستند.گاهی اوقات، آکوامارین ها در مکان های به اندازه کافی بزرگ یافت می شوند که سنگ های قیمتی نهایی در محدوده 1000 قیراط به همراه دارند.چیزی که در مورد این سنگ قیمتی عالی است این است که محدوده قیمتی گسترده آن را تقریباً برای همه در دسترس قرار می دهد.خواص و خصوصیات سنگ آکوامارین

آکوامارین به دلیل فراوانی ارزان است. آکوامارین نسبتاً گرانتر از توپاز آبی است اما قیمت آن کمتر از زمرد یا بیکس بایت است.ارزش آکوامارین با وزن و رنگ آن تعیین می شود.همچنین می توان آن را با قطع یا وضوح ارزیابی کرد.آکوامارین های برش خورده که بیش از 25 قیراط هستند، قیمت هر قیراط کمتری نسبت به انواع کوچکتر با همان کیفیت خواهند داشت.آکوامارین آبی واقعاً طبیعی بسیار گران است.

حتما مطالعه کنید : سنگ آمتیست خواص و خصوصیات

آکوامارین سنگ ماه تولد کدام ماه است؟

گوشواره میخی با نگین آکومارین و یاقوت کبود

آکوامارین به عنوان سنگ تولد برای ماه اسفند در نظر گرفته می شود.آکوامارین در طول تاریخ به دلیل رنگ آن نمادی برای جوانی و شادی بوده است.رنگ آن نیز همراه با نامش باعث شده است که در فرهنگ شرقی آن را با اقیانوس پیوند دهد. رومیان باستان معتقد بودند که آکوامارین می تواند از افرادی که در سراسر دریا سفر می کنند محافظت کند، آنها همچنین از آکوامارین برای جلوگیری از بیماری ها استفاده می کردند.

چینی ها از آن برای ساختن مهر، مجسمه و حکاکی استفاده می کردند. مردم ژاپن از آکوامارین برای ساختن نتسوکه استفاده می کردند.

تعداد کمی از مردم خارج از صنعت جواهر به ماهیت واقعی سفر یک سنگ قیمتی از معدن تا پیشخوان یک فروشگاه پی می برند. خواه این جواهر در پیشخوان جواهرات فروشی سنتی، سایت خرید اینترنتی یا پخش تلویزیونی به مصرف کننده عرضه شود، سفر همیشه مستلزم تلاش زیادی است. تن‌ها سنگ و ساعت‌های بی‌شماری کار لازم است تا گوهری از معدن به بازار برسد .

مراقبت از جواهرات آکوامارین

بهترین راه برای تمیز کردن جواهرات آکوامارین با آب صابون ساده و گرم (با استفاده از صابون مایع ملایم) و یک مسواک قدیمی است. پس از شستن سنگ، مطمئن شوید که آن را به خوبی با آب معمولی بشویید. مراقب باشید به جای آب گرم از آب داغ استفاده نکنید تا خطرات شوک حرارتی کاهش یابد. از پاک کننده ها و شوینده های آنزیمی باید اجتناب شود زیرا ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند. همچنین تمیز کردن آکوامارین در مخزن اولتراسونیک توصیه نمی شود. از تغییرات ناگهانی دما، بخار کردن و تماس با لوازم آرایشی، اسپری مو، عطر یا مواد شیمیایی خانگی خودداری کنید.

در این مقاله شما خواصخواص و خصوصیات سنگ آکوامارین را مشاهده نمودید برای مطالعه خواص و خصوصیات سنگ تورمالین کلیک کنید.

مطالب مرتبط