سنگ ماه تولد متولدین آذرماه سه سنگ« توپاز آبی»، «لاجورد» و «فیروزه» است که هر سه مورد سنگ اصلی تلقی می شوند.در این مقاله خواص این سه سنگ آبی رنگ زیبا را به اختصار برایتان شرح می دهیم.

توپاز آبی

سنگ ماه تولد آذر ماه - سنگ توپاز آبی
سنگ توپاز آبی

اولین و مهمترین سنگ ماه تولد آذر ماه، سنگ توپاز آبی است.


 خواص درمانی سنگ توپاز آبی
توپاز آبی چاکرای گلو را تحریک و فعال می کند و باعث زیبایی گفتار در فرد استفاده کننده از آن می شود.در کریستال درمانی توپاز آبی شناخته شده ترین سنگ به لحاظ در افزایش لذت، سخاوتمندی، شادی و برکت است.گفته می شود که تنش را کاهش می دهد و آرامش را افزایش می دهد.اگر در صحبت کردن با مردم مشکل داشته باشید توپاز آبی یک سنگ مفید است.

  • توپاز باعث تسکین، التیام، شارژ مجدد، تحریک مجدد و تراز کردن جریان های انرژی بدن می شود( انرژی را به جایی که بیشتر مورد نیاز است هدایت می کند).
  • قدرت داشتن صداقت و بخشش را در فرد زیاد می کند.
  • توپاز شادی، سخاوت، فراوانی و سلامتی را به ارمغان می آورد.
  • به عنوان سنگ عشق و خوشبختی شناخته می شود.
  • تنش را آزاد می کند و باعث آرامش می شود.
  • توپاز گشاده رویی، خودآگاهی و خودکنترلی را تقویت می کند.
  • به حل مسئله کمک می کند و به بیان ایده ها کمک می کند.
  • احساسات را تثبیت می کند و شما را پذیرای عشق از همه منابع می کند.


 توپاز آبی و مدیتیشن

سنگ ماه تولد آذر ماه - چاکراه
توپاز آبی برای چاکرای گلو

 
یکی از مهمترین پل های رتباطی بین توپاز آبی و کالبد معنوی توانایی آن در پرورش رابطه با چاکرای گلو است.چاکرای گلو جایی است که ما خواسته ها و نیازهای خود را با دنیا مطرح می کنیم.جایی است که ما آن چیز هایی را که باعث می شوند احساس امنیت کنیم صدا می کنیم و جایی است که با کسانی که به آنها علاقه داریم ارتباط برقرار می کنیم.اگر میخواهید از خوص شفا بخشی توپز آبی برای چاکرای گلو بهرمند شوید بهتر است به صورت گردنبند از آن استفاده کنید.

برای مشاهده تمام گردنبند های توپاز آبی کلیک کنید.


سنگ لاجورد

سنگ ماه تولد آذر ماه - لاجورد افغان
سنگ لاجورد افغان

دومین سنگ ماه تولد آذر ماه سنگ لاجورد است.از نظر کیفیت بهترین نوع آن از کوه های هندوکش افغانستان استخراج می شود.

خواص سنگ لاجورد


پوشیدن جواهرات ساخته شده از لاجورد یک روش خوب برای ارتباط با انرژی سنگ در طول روز است.هنگامی که با فرکانسهای بالای بلور لاجورد ارتباط برقرار می کنید، این امکان را به شما می دهد که در درون خود عمیق تر شوید.لاجورد یک سنگ محافظ است که می تواند برای محافظت در برابر حملات روانی استفاده شود ،لاجورد به سرعت استرس را از بین میبرد و آرامش عمیقی را به همراه می آورد.برای آن دسته از افرادی که می خواهند اعتماد به نفس بالاتری داشته باشند استفاده از سنگ لاجورد توصیه میشود.

لاجورد یک سنگ آبی قوی قوی است که برای باز کردن ذهن و روشنگری استفاده می شود. برای ارتقاع خودآگاهی، اعتماد به نفس، خودشناسی، صلح و هماهنگی، شفقت، اخلاق و ایجاد روحیه خوب استفاده می شود.لاجورد برای تسکین التهاب و کمک به سیستم تنفسی و عصبی برای مقابله با مشکلات موثر است. گلو و تیروئید را پاک می کند، بهترین گزینه برای کسانی که از مشکلات صوتی و گلودرد رنج می برند.

خواص لاجورد در درمان اختلالات احساسات و عواطف

سنگ شفابخش لاجورد برای تسکین عصبانیت و افکار منفی بسیار مفید است. این سنگ ابزار مفیدی برای کسانی است که دچار شکست عاطفی می شوند، حواس را آرام می کند و ذهن را برای تولید دانش و خودآگاهی باز می کند. این سنگ محافظ در برابر اضطراب و حملات روانی است که ذهن را به فکر بیشتر و ایجاد ایده های بیشتر فرو می برد. وضوح و عینیت را تحریک می کند و حقیقت و احساسات خود را بیان می کند. همچنین برای ایجاد تعادل بین جنبه‌های مرد و زن شخصیت شما که با انرژی پادشاه یا ملکه درونی ارتعاش می‌کند و از نظر تاریخی سنگ‌های سلطنتی هستند، تعادل ایجاد می کند.

خواص لاجورد برای ذهن

اعتقاد بر این است که برخی از خواص شفای لاجورد به دلیل ارتباط آن با انرژی‌های بهشتی است و توسط خانواده‌های سلطنتی باستانی استفاده می‌شده است که ارتعاشاتی ایجاد می‌کند که ذهن را فعال می‌کند و بر زندگی با هوش، موفقیت و سکون بیشتر حواس درونی تأثیر می‌گذارد. این به فرد کمک می کند تا هوشیارتر باشد و به راحتی بتواند حقیقت خود را بیان کند. همچنین به عنوان حافظ حکمت نامیده می شود زیرا ذهن، بدن و روح را هماهنگ می کند. قدرت آن می تواند خرد درونی شما را آشکار کند و ارتباط با قدرت درونی شما را تقویت کند.

حتما مطالعه کنید : خواص و خوصیات مروارید قسمت اول

سنگ ماه تولد آذر ماه

سنگ ماه تولد آذر ماه - جواهر لاجورد طرح شیر
انگشتر لاجورد زنانه طرح شیر

لاجورد در مدیتیشن

لاجورد سنگی بود که مردم باستانی که از آن به عنوان بخشی از مراقبه خود استفاده می کردند. ثابت شده است که آگاهی، حقیقت درونی، امید و آرامش را افزایش می دهد. هنگام مدیتیشن، یک مکان آرام بهترین شروع برای تمرکز و احساس قدرت سنگ است. می توانید حتی یک سنگ صیقلی کوچک لاجورد را روی دستان خود نگه دارید یا آن را در هر مکانی نزدیک خود قرار دهید. شما می توانید از سنگ لاجورد خام استفاده کنید، اما دیگران ترجیح می دهند از سنگ جلا داده شده یا یک جواهر ساخته شده از سنگ لاجورد استفاده کنند زیرا آن را می توان به قسمتی از بدن متصل کرد.

مراقبه های کوتاهتر یا طولانی تر هر دو می توانند روی این سنگ کار کنند. اما برای مدیتیشن های شدیدتر، مانند لحظات قدرتمند رهاسازی احساسات، مدیتیشن لاجورد توصیه می شود که بیش از 2 ساعت انجام نشود. بسته به احساسی که در آن روز دارید، اینکه آیا به زمان بیشتری برای خود نیاز دارید نه به انتخاب شما باز می گردد. نفس های عمیق برای آرامش برای بیان تنش ها و نگرانی ها. به دم و بازدم ادامه دهید تا افکار منفی آزاد شود و نور کریستال جذب شود. ذهن شما را برای چیزهایی که می خواهید در مورد خودتان بدانید باز می کند. توانایی تفکر بیشتر و احساس بیشتر در مورد چیزهایی که از آنها بی اطلاع هستید را افزایش می دهد.

برای مشاهده تمام جواهرات ساخته شده با سنگ لاجورد کلیک کنید.

سنگ فیروزه

سنگ ماه تولد آذر ماه - فیروزه
سنگ فیروزه

سومین سنگ ماه تولد آذر ماه فیروزه است.فیروزه یک سنگ بسیار زیباست که مهمترن و بهترن معدن آن در جهان در نیشابور قرار دارد و بیش از شش هزار سال است که استخراج فیروزه در ان ادامه دارد.

خواص سنگ فیروزه


فیروزه سنگی است که برای پاکسازی استفاده میشود.فیروزه انرژی های منفی را از بین می برد و می تواند همه چاکراها را متعادل و تراز می کند ، نوسانات خلقی را تثبیت می کند و آرامش درونی را القا می کند.فیروزه برای از بین بردن افسردگی و خستگی بسیار عالی است ، همچنین قدرت جلوگیری از حملات پنیک را دارد.
همچنین احادیث و روایات بسیاری در مزیت استفاده از سنگ فیروزه وجود دارد این سنگ همانند عقیق، سپر بسیار موثری برای دور ماندن ار بلایا به حساب می‌آید و همپنین رونق کسب و کار و آسان شدن کارها را می توان جزو خواص فیروزه شمرد.

  • فیروزه یک سنگ تصفیه کننده است.
  • انرژی منفی را دفع می کند و می تواند برای محافظت در برابر تأثیرات خارجی یا آلاینده های جو استفاده شود.
  • فیروزه تمام چاکراها را متعادل و همسو می کند، نوسانات خلقی را تثبیت می کند و آرامش درونی را القا می کند.
  • برای افسردگی و رفع خستگی بسیار عالی است، همچنین قدرت پیشگیری از حملات پانیک را دارد.
  • فیروزه خودشناسی را تقویت می کند و به حل خلاقانه مشکلات کمک می کند.
  • فیروزه نماد دوستی است و قدرت عشق را تحریک . تهییج می کند.

حتما مطالعه کنید : فواید و خصوصیات سنگ توپاز

فیروزه و مدیتیشن

 فیروزه سنگی است که در جوامع شفابخش کل نگر به دلیل قدرتش در بازگرداندن تعادل جسمی، ذهنی و معنوی شناخته شده است و از زمان های بسیار قدیم توسط مردم در سراسر جهان، از تبتی ها گرفته تا بومیان آمریکا، مورد استفاده قرار گرفته است. در سنت یوگا، فیروزه با چاکرای گلو و توانایی ما در صحبت کردن و زندگی کردن با حقیقت مرتبط است. این سنگی است که به ما کمک می‌کند تا از الگوهای واپس‌گرایانه و عادت‌های مرتبط با از بین بردن کلمات، پیشنهادها و باورهایمان برای ایجاد احساس راحتی بیشتر در دیگران یا حفظ وضعیت موجود، عبور کنیم.
فیروزه که سنگ چاکرای حلق است ، به بهبود همه مسائل آن منطقه کمک می کند. اگر گلودرد ، مشکلات تنفسی و ….دارید این سنگ کمک بسیار زیادی در التیام بخشی آن میکند.

در این مدیتیشن، روی یک بالشتک یا بالشتک مدیتیشن بنشینید در حالی که یک قطعه فیروزه روی گلوی شما قرار گرفته باشد. این کار بهتر از این است که یک قطعه فیروزه را در دست بگیرید، زیرا فیروزه بایستی در تماس فیزیکی با چاکرای گلو باشد. به جای اینکه در سکوت بنشینید، در درون یک مانترا را تکرار کنید، در این مدیتیشن با صدای بلند شعار خواهید داد. این به بازگرداندن تعادل سالم به چاکرای گلو و ارتباطات کمک می کند، که ممکن است سرکوب شده یا بیش از حد فعال و خارج از همسویی با خود واقعی شما باشد.

از مانترا سانسکریت استفاده کنید، “Om Satyayai Namaha” (Om Sot-yah-yay Nah-mah-hah) را تکرار کنید. همچنین می‌توانید آن را با صدای بلند به فارسی بگویید: «من به قدرت حقیقت احترام می‌گذارم». در حین خواندن، به صورت درونی روی مسیری از قلب تا گلو تا تاج و دوباره برگردید، در یک حلقه صاف و بدون درز. تایمر را برای 15 دقیقه تنظیم کنید. وقتی کارتان تمام شد، با جزئیات به احساس خود توجه کنید.

برای مشاهده تمام جواهرت فیروزه کلیک کنید.

در این مقاله شما خواص و خصوصیات سنگ توپاز را مشاهده نمودید که این سنگ ماه تولد آذر ماه می باشد برای مطالعه خواص و خصوصیات سنگ سیترین کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *